Digitive Animation har ordet – Varför behöver du Animerade videor på din hemsida?

Dagens inlägg är i samarbete med våra vänner på Digitive Animation. I artikeln beskriver dem varför det är viktigt att använda animerade filmer på din hemsida. Besök deras hemsida för att läsa mer!

Besök Digitive Animation
Se alla blogginlägg

Animerade videor – Varför behöver du dem på din hemsida?

Människor tillbringar nu mer tid än någonsin tidigare med att titta på videor online. Kunderna tycker om att titta på visuellt innehåll och kan bearbeta videor 60 000 gånger snabbare än text. Detta gäller särskilt rörliga bilder, och särskilt animationer fångar omedelbart tittarnas uppmärksamhet.

 Animerade videor är utmärkta för att öka användarnas engagemang och varumärkeskännedom. De kan också vara effektiva när det gäller att driva köp på din webbplats, vilket ökar din konverteringsgrad.

 Om man tittar på bevisen är det tydligt att onlinekunder föredrar animerade videor framför långa textblock. Men det är inte det enda skälet till att inkludera animerat innehåll på din webbplats. Nedan listar Muris, från Digitiveanimation.se, fem anledningar till varför din hemsida bör innehålla animerade videor.

Här är fem anledningar till att din hemsida bör inkludera animerade videos

1. Lättförståeligt

 Om du använder animationer för att marknadsföra dina produkter och tjänster, särskilt whiteboard-animationer eller 2d-animationer, blir dina produkters kvaliteter enklare att förstå för dina kunder. Du kan bryta ner hur en produkt fungerar på ett lättsmält sätt genom att använda en animationsvideo.

 Om du har komplexa produkter kan det vara en utmaning att förklara dem med hjälp av text, både för dig och din publik. Dina kunder kan vara ovilliga att lägga ner den tid som krävs för att engagera sig ordentligt i texten. Det är effektivare att levandegöra idén med hjälp av en animerad video. Animationer är utmärkta för att förmedla komplexa tekniska budskap eller idéer och presentera dem på ett lättillgängligt sätt.


 2. Animerade videor är mer engagerande

Minns du när du var liten hur du satt fastklistrad vid tv:n i timmar och tittade på tecknade filmer? Detta beror på att det finns något unikt med animationer som fångar tittarnas uppmärksamhet. The Simpsons hade under sin höjdpunkt 13 miljoner tittare per avsnitt, varav de flesta var vuxna. På samma sätt hade Family Guy imponerande tittarsiffror, upp till 12 miljoner vuxna.

På samma sätt som tecknade filmer syftar till att fånga tittarnas uppmärksamhet bör dina marknadsföringsstrategier också försöka fånga uppmärksamheten genom skoj och underhållning. Animation används oftast som underhållning, snarare än som ett marknadsföringsverktyg, och konsumenterna är därför instinktivt mer benägna att uppmärksamma animation snarare än traditionella marknadsföringsvideor.

Animerade videor är inte bara utmärkta för att berätta historier och skapa kontakt med en publik, de har också oändliga möjligheter. Du behöver inte göra dem realistiska eller korrekta; de kan vara fantasifulla, roliga och kreativa. Du kan använda dem för att visa ditt varumärkes personlighet och bygga en kontinuerlig kontakt med din publik.

3. Förbättra ditt varumärkes trovärdighet

Som företag är trovärdighet avgörande för din framgång. Att utföra dina affärer på ett rättvist och etiskt sätt är den viktigaste aspekten för att upprätthålla trovärdigheten, men du kan också bygga och utveckla trovärdigheten hos dina kunder genom att använda din webbplats för att erbjuda dem kvalitetsinnehåll.

När du gör animerade videor som tar upp de frågor eller idéer som dina kunder tycker är viktigast, ökar du din trovärdighet och får fler besökare. En bra animation kommer att hjälpa dig att nå dina affärsmål på ett bra sätt.

4. Kvalitetskunder

Om dina animerade videor är intressanta och engagerande kan du generera fler relevanta leads för ditt företag. Genom att skapa innehåll som är kundbaserat och tar upp frågor som är viktiga för din målgrupp ökar du kvaliteten på dina leads och lockar till dig personer som är mer benägna att köpa från dig.

På så sätt bygger du varumärkeslojalitet och kan sälja dina produkter till dessa personer i flera år framöver i stället för att förlita dig på engångsköp.

5. Du kommer att sticka ut bland mängden

En säker sak är att animationsvideor är unika! Eftersom du kan använda videon på olika sätt, bland annat via sociala medier, är det mer sannolikt att den blir viral och håller dig långt före dina konkurrenter.

Om du har en idé kan du enkelt skapa rätt animationsvideo som passar till den. Vid frågor och funderingar kan du höra av dig till oss på Digitiveanimation.se, vi har expertis av animationsfilmer i olika former.

Slutsats

Oavsett om du är en ny onlineföretagare eller om du har funnits på scenen länge bör du dra nytta av animerade videor i din marknadsföring. Dessa videor är effektiva marknadsföringsverktyg som kan främja dina produkter, ditt företag och dina mål.

Animation erbjuder dig det perfekta mediet för att kommunicera ditt budskap; det gör att du kan tala direkt till din publik på en personlig nivå. Använd den för att ge incitament, uppmuntra till delningar i sociala medier och öka kundlojaliteten.

Dessa videor är kraftfulla marknadsföringsverktyg, och de är ett utmärkt sätt att få kontakt med kunderna, få dem att komma ihåg ditt varumärke, engagera nya besökare och öka konverteringarna.

Låt oss diskutera ditt nästa projekt.

Inga idéer är för små eller för stora. Hör av dig till oss så ser vi tillsammans till att ni når era digitala mål.

Smidigare med ett samtal? Du når oss på 0739395593.